Lyckliga människor och verksamheter
skapar bättre (affärs)resultat – på alla plan!
Vårens spännande utvecklingsarbete!
Happy Economy med Björn Lindell och Lotta Holmqvist undertecknad känner stor glädje, ja t o m lycka över att få medverka i utvecklingsarbetet av Västerportskolan.
En hobby som både skapar lycka & ”bi”-drar till andra!
Ole Andersson berättar om det som gör honom lycklig – nämligen hans biodling.
Happy Start #3 – FINEST COSMETIC 21/1 2021
”Oerhört intressant, många reflektioner och en mängd tankar” – Joachim Hallström VD Finest Cosmetic!
Lycka är inget abstrakt begrepp, det går att mäta, träna & utveckla.
Och effekterna är ofta dramatiska!
Gallup, Nielsen, OECD, World Economic Forum, Yale, Annelie Johansson
Lyckoforskning
Lyckoforskningen pågår över hela världen, ständigt. Forskningen om lyckans effekter på företag och dess affärsnytta sker såväl generellt som specifikt, allt för att empiriskt påvisa lyckans effekter.
– Stimulera kreativiteten
– Arbetet får inte påverka livet i övrigt negativt
– Rimlig nivå på negativ stress
Lyckliga medarbetare effekter
12 – 36% ökad produktivitet
Bättre relationer arbetskamrater och kunder
Attrahera och behålla talanger
Lyckligare kunder +20% omsättning
Ett smartare sätt att driva och utveckla verksamheter
Våra träningar
– Happy Economy Workshop
– Återhämtningsträning
– Neuroledarskap
– Gott om Tid
Mer relevanta nyckeltal
Vi mäter bl.a. följande lyckovariabler, relationer, kreativitet och kompetensutnyttjan och även eNPS – employer net promoter score.
Generationsledarskap
Ett smartare sätt att driva verksamheter.
Vi mäter, följer och utvecklar lyckan på företaget och introducerar vår syn på optimerat generationsledarskap.
Referenser
”Med Happy Economy ska vi skapa ännu större lycka bland lärare och elever”
CAMILLA LIND, REKTOR PROCIVITAS LUND