PROCIVITAS PRIVATA GYMNASIUM LUND

Varför Happy Economy finns

Happy Economy – En Introduktion

Om Happy Economy AB

Happy Economy är precis vad det låter som. Ett företag vars erbjudande handlar om att skapa en lycklig ekonomi, för människor och företag. För när företag och organisationer väljer en ”happy mode” ökar framgångarna.

Lycka går att mäta, träna och utveckla. Oavsett om det rör sig om engagerade medarbetare, lönsamhet eller mänsklig hållbarhet.

Happy Economy för in lycka på affärslivets dagordning och vill inspirera ägare, styrelse, företagsledare och framförallt medarbetarna att stanna upp och fundera på vad de kan göra för att släppa loss lyckan på jobbet.

Happy Economy är ett dynamiskt team av psykologer, företagsledare, beteendevetare, professorer och (lycko)forskare som hjälper företag och organisationer att skapa lyckligare medarbetare. Lycka är inte ett abstrakt begrepp utan något som går att mäta, träna och utveckla. Och gör man det metodiskt leder det till påtagliga resultat, inte bara i form av ökad trivsel bland medarbetarna, utan även ökad produktivitet.

Framgångsrika företag drivs av lyckliga medarbetare. Lyckliga människor och företag skapar bättre resultat – på alla plan. Det är vad Happy Economy handlar om.

Lär känna Annelie Johansson 

Grundare & VD Happy Economy AB

Företagsledaren och entreprenören Annelie Johansson har en lång karriär inom ledarskap, försäljning och affärsutveckling. 2018 startade hon företaget Happy Economy med övertygelsen om att ”framgångsrika verksamheter drivs av lyckliga medarbetare!

Annelie Johansson, VD för kosmetikföretaget Yves Rochers nordiska verksamhet 2008-2017 och 1996-2003 Kommersiell Direktör Yves Rocher Norden.

Hederslegionär, Légion d’Honneur,
den Nationella Orden av Hederslegionen Juli 2015

I juli 2015 kungjorde Frankrikes president François Hollande att Annelie Johansson tilldelats Légion d’Honneur, den
Nationella Orden av Hederslegionen. (http://www.svd.se/svensk-belonas-med-finaste-franska-orden)

Happy Economy

Läs mer
Under de senaste åren har ett stort antal redaktionella medier porträtterat Annelies ledarskap och fokus på hållbara affärer
med mänskligt, närvarande och inspirerande ledarskap.

PRESS >>
LINKEDIN >>